Lowering the cost of virtual human rendering with structured animated impostors
1999
Résumé
We present an image-based rendering technique to represent virtual humans in real-time. Though we deal only with virtual humans, the concept can be applied to any articulated character. Our technique is termed animated impostors because it extends the notion of dynamic impostors to take into account changes in the character's appearance. We also show how impostors can be embedded into large-scale simulations/applications
Détails
Titre
Lowering the cost of virtual human rendering with structured animated impostors
Auteur(s)
Aubel, A. ; Boulic, R. ; Thalmann, D.
Publié dans
Proceedings on WSCG'99
Présenté à
7th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Interactive Digital Media'99. in co-operation with EUROGRAPHICS and IFIP WG 5.10. WSCG'99., Plzen, Czech Republic
Date
1999
Mots-clés (libres)
Note
Comput. Graphics Lab., Fed. Inst. of Technol., Lausanne, Switzerland
Le document apparaît dans
Production scientifique et compétences > I&C - Faculté Informatique & Communications > GR-SCI-IC - Groupe de scientifiques IC > IIG - Immersive Interaction Group
Production scientifique et compétences > I&C - Faculté Informatique & Communications > IINFCOM > VRLAB - Laboratoire de réalité virtuelle
Publications validées par des pairs
Papiers de conférence
Travail produit à l'EPFL
Publié
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Publié
Date de création de la notice
2007-01-16