Integration of avatars and autonomous virtual humans in networked virtual environments
1998
Résumé
We survey problems and solutions for inserting virtual humans in networked virtual environments. Using virtual humans as participant embodiment increases the collaboration in networked virtual environments, as it provides a direct relationship between how we interact with the real world and the virtual world representation. We show the differences between avatars and autonomous virtual humans in terms of motion control
Détails
Titre
Integration of avatars and autonomous virtual humans in networked virtual environments
Auteur(s)
Capin, T. K. ; Pandzic, I. S. ; Magnenat-Thalmann, N. ; Thalmann, D.
Publié dans
Proceedings of the Advances in Computer and Information Sciences '98. ISCIS'98
Présenté à
13th International Symposium on Computer and Information Sciences, Belek-Antalya, Turkey, 26-28 October, 1998
Date
1998
Mots-clés (libres)
Note
Comput. Graphics Lab., Fed. Inst. of Technol., Lausanne, Switzerland
Laboratoires
VRLAB
Le document apparaît dans
Production scientifique et compétences > I&C - Faculté Informatique & Communications > IINFCOM > VRLAB - Laboratoire de réalité virtuelle
Publications validées par des pairs
Papiers de conférence
Travail produit à l'EPFL
Publié
Publications validées par des pairs
Papiers de conférence
Travail produit à l'EPFL
Publié
Date de création de la notice
2007-01-16