Résumé
“Think of a city and what comes to mind?” asks Jane Jacobs (1961: 29). “Its streets. If a city’s streets look interesting, the city looks interesting; if they look dull, the city looks dull.” In our opinion, Jacobs should have answered: its commercial streets. Indeed, on Jacobs’ ideal street, small shops attract a diversity of people who use the public space and interact
Détails
Titre
Shops as the bricks and mortar of place identity
Auteur(s)
Felder, Maxime ; Pignolo, Loïc
Publié dans
Moving Cities – Contested Views on Urban Life
Pagination
97-114
Editeur(s)
Pages
97-114
Date
2018
Editeur
Wiesbaden, Springer
ISBN
978-3-658-18461-2
Laboratoires
LASUR
Le document apparaît dans
Production scientifique et compétences > ENAC - Faculté de l'environnement naturel, architectural et construit > IA - Institut d'architecture et de la ville > LASUR - Laboratoire de sociologie urbaine
Travail hors EPFL
Chapitres de livre
Publié
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Date de création de la notice
2019-04-09